Startuj z nami Dodaj do ulubionych | ||
przedszkole specjalne 100 Kraków rehabilitacja dzieci niepełnosprawnych integracja |
493271 |
Zabawy integracyjne
W Przedszkolu Nr 100 prowadzę zajęcia gimnastyki korekcyjnej. Po raz drugi za zachętą i na prośbę rodziców podjęłam próbę prowadzenia zajęć integracyjnych. Przy wyborze przedszkola kierowałam się tym, aby w grupie było mało dzieci (8). Dlatego też zaproponowałam współpracę nauczycielom i dzieciom z Przedszkola Prywatnego Nr 18 na osiedlu Kolorowym. Po mojej propozycji wspólnych zajęć w Prywatnym Przedszkolu Nr 18 odbyło się zebranie z rodzicami. Bowiem podstawą była zgoda rodziców na uczestnictwo ich dzieci w takim przedsięwzięciu. Szczególną uwagę zwrócono na wyjaśnienie wszelkich wątpliwości jeśli chodzi o korzyści wynikające z tego typu pracy. Rodzice wyrazili poparcie i aprobatę dla tej propozycji. Początkowo nauczyciel z przedszkola prywatnego decydował, które dzieci będą uczestniczyły w gimnastyce. Aktualnie ustaliła się grupa dzieci, która chętnie przychodzi na zajęcia. W efekcie stosowanej przez nas pracy integracyjnej obserwujemy u dzieci z grupy „Pajacyki” radość, uśmiech, zadowolenie, większe zaangażowanie, staranność w wykonywaniu ćwiczeń, zwiększenie aktywności. Chętnie dobierają się w pary. Ćwicząc wspólnie wzmacniają wiarę we własne siły, odkrywają swoje zdolności, mają szansę uczestnictwa w większej zbiorowości niż rodzina i grupa przedszkolna. W trakcie zajęć ćwiczą razem w parach, tańczą, pokonują tory przeszkód, rywalizują zespołowo i dopingują. Dziewczynki: Ewelina i dwie Klaudie wykazują duże zainteresowanie nowymi koleżankami, a chłopcy: Darek, Jacek, Wojtek i trzech Piotrków otwierają się na kontakty z kolegami. Ponadto odbyły się zajęcia otwarte dla rodziców, podczas których mieli oni okazję obserwować efekty naszej pracy. Rodzice wypełnili ankietę, w której wszyscy wyrazili zadowolenie z tej formy współpracy. Dziękuję za pomoc i za zaangażowanie w te zajęcia pani Joli, Małgosi, Halince i Reni. Ogólnie, więc można stwierdzić, że zajęcia te pozwalają naszym dzieciom przeżywać szczęśliwe chwile, a pełnosprawnym dzieciom wzbogacić uczucia i doznania. Anna Turczynowicz – Suszycka, nauczyciel Przedszkola Nr 100 Kazimiera Wiercichowska, nauczyciel Przedszkola Prywatnego Nr 18 |
|