495804
|
|
Warto przeczytać oraz inne
Polecamy do przeczytania:
Integracja sensoryczna to skomplikowany proces, podczas którego układ nerwowy człowieka odbiera informacje z receptorów wszystkich zmysłów, organizuje je i interpretuje tak, aby mogły być wykorzystane w działaniu. Czasami proces ten może ulec zakłóceniu - pojawiają się zaburzenia w rozwoju emocjonalnym i ruchowym, kłopoty z przystosowaniem się do środowiska oraz trudności w nauce. W poradniku przedstawiono sposoby stymulowania układu nerwowego przez proste ćwiczenia dla dzieci, w tym zabawy przy muzyce.
Carol S. Kranowitz
NIE-ZGRANE DZIECKO. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego – diagnoza i postępowanie
Zaburzenie integracji sensorycznej, problem, z którym boryka się piętnaście procent dzieci, to zjawisko, o którym w Polsce mówi się coraz więcej. Zaburzenie to ma ogromny wpływ na zachowanie najmłodszych, którzy nie potrafią powiedzieć, dlaczego w sposób niezwykle gwałtowny reagują na bodźce, które inni po prostu lekceważą, albo czemu tak bardzo potrzebują stymulacji zupełnie obojętnej ich rówieśnikom. Nie-zgrane dziecko to poradnik dla rodziców i wychowawców, którzy podejrzewają, że ich pociecha jest na swój sposób wyjątkowa, ale nie potrafią tej wyjątkowości zdefiniować i zrozumieć. Książka ta może stanowić podręcznik dla pedagogów, psychologów i terapeutów chcących skutecznie wspomagać rozwój podopiecznych. To także lektura obowiązkowa dla nauczycieli przedszkoli i szkół, którzy, świadomi istnienia zaburzenia integracji sensorycznej, będą w stanie postawić wstępną diagnozę, skontaktować rodziców z odpowiednim specjalistą oraz dostosować otoczenie oraz metody edukacji do potrzeb nie-zgranych dzieci.
"Zwyczajne towarzyszenie zamiast specjalnej troski" - Małgorzata Kwiatkowska, Wydawnictwo CMPPP, 2006
|
Ku lepszej przyszłości. Zespół Downa. Przewodnik dla rodziców i opiekunów
Autor: Siegfried M. Pueschel
Wydawnictwo Replika
Książka napisana zarówno dla specjalistów i rodziców dzieci z zespołem Downa, jak również dla wszystkich osób chcących poszerzyć swą wiedzę na ten temat. Obok omówienia ogólnych i szczegółowych aspektów zespołu Downa (m.in prezentacji kwestii prenatalnego poradnictwa genetycznego i problemów medycznych oraz zagadnień związanych z wychowaniem i edukacją dziecka z zespołem Downa), niniejszy tom ma też na celu zaprezentowanie pozytywnego wizerunku osób z zespołem Downa, od ich narodzin po dorosłość. Autorzy książki to wysoko wykwalifikowani specjaliści w swych dziedzinach, mający w USA ważny wkład w rozwój badań nad problematyką zespołu Downa.
|
|
Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Downa teoria i praktyka Redaktor: Bogusława Kaczmarek Wydawca: Impuls Kraków 2008 Wśród pozycji wydawniczych poświęconych problematyce rozwoju i jego wspomagania u dzieci z zespołem Downa proponowana książka będzie pozycją szczególną. Obejmuje bowiem nie tylko aspekty medyczne, psychologiczne oraz społeczne odnoszące się do tego zespołu zaburzeń rozwoju, ale także ujmuje je w perspektywie terapeutycznej, ukonkretnionej opisem wybranych metod postępowania. Ponadto znajdziemy w książce wypowiedzi rodziców wychowujących dzieci z zespołem Downa, wypowiedzi samych dzieci, jak też informacje pomocne w poszukiwaniu miejsc, w których znaleźć można pomoc terapeutyczną oraz społeczne wsparcie.
Z recenzji prof. dr hab. Ireny Obuchowskiej
|
|
"Rozwój daje radość. Terapia dzieci upośledzonych w stopniu głębokim" - Jacek Kielin - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2000
Książka jest podręcznikiem stanowiącym doskonałą pomoc dydaktyczną dla nauczycieli i rodziców, którzy podejmują się tak trudnego zadania, jakim jest terapia dzieci upośledzonych w stopniu głębokim. |
|
|
Edukacyjne i rehabilitacyjne konteksty rozwoju osób z niepełnosprawnością w różnych okresach ich życia
Wydawnictwo:UMCS Rok wydania: 2010 Ideą tej książki jest ujęcie problematyki osoby z niepełnosprawnością w kontekście biologicznym, psychologicznym i społecznym. Ważne jest nie tylko dostrzeżenie uwarunkowań zaburzeń dzieci, młodzieży i dorosłych, ale również, co wydaje się dzisiaj ważniejsze - zaproponowanie bardziej skutecznych form oddziaływania rewalidacyjnego. Z recenzji prof. zw dr hab. Janiny Wyczesany
|
|
|
Kurki, pieski i kaczuszki. Rytmizujące zabawy dla małych dzieci + CD
Autor: Przemysław Kieżel, Maciej Kierył Wydawnictwo:Harmonia
Publikacja składa się z płyty i książki. Na płycie znajdują się utwory, w których występują naturalne odgłosy przyrody, między innymi odgłosy zwierząt domowych. Wplecione w muzykę w osobliwy sposób tworzą niepowtarzalną koncepcję artystyczną. Dzięki temu korzystając z tej płyty, dziecko zapoznaje się i oswaja z otaczającą go rzeczywistością. Aby utwory jak najlepiej spełniały swoje zadania, przez wiele miesięcy pod okiem wybitnego specjalisty, jednego z najlepszych w Polsce muzykoterapeutów dr. Macieja Kieryła były testowane przez dzieci.
|
|
|
Julia Moor Śmiech, zabawa i nauka z dziećmi o profilu autystycznym
Książka Julii Moor, angielskiej psycholog i matki dziecka autystycznego, przeznaczona jest przede wszystkim dla rodziców i opiekunów zmagających się na co dzień z problemem wychowania maluchów u których stwierdzono zaburzenia na tle autyzmu.
W części wstępnej autorka omawia metody inicjowania i przeprowadzania zabaw, które pozwolą przyciągnąć uwagę dziecka, stwarzając okazję do kontaktów i komunikacji. W dalszych rozdziałach przedstawia szczegółowo różne rodzaje zabaw wraz z pomysłami, jak maksymalnie wykorzystać zawarty w nich potencjał edukacyjny i komunikacyjny. Niektóre zajęcia są przeznaczone dla dzieci bardzo zamkniętych w sobie, inne dla maluchów bardziej sprawnych i mówiących. Rodzic powinien wybrać te, które według niego nadają się dla jego dziecka i dotyczą umiejętności, nad którymi chce w danej chwili z nim pracować. Dzieląc się z rodzicami swym doświadczeniem, autorka pragnie przede wszystkim pomóc im uwierzyć w siebie, aby ich starania przyniosły jak najwięcej sukcesów.
|
|
|
Maja Pitamic „Naucz mnie samodzielności” . Wydawnictwo kropki trzy
NAUCZ MNIE SAMODZIELNOŚCI to podręcznik oparty na głównych zasadach metody Montessori, czyli nauce poprzez doświadczanie. Zawiera proste ćwiczenia dla Ciebie i Twojego dziecka, które pozwolą rozwijać mu zmysły, koordynację, zdolności językowe, zainteresowanie liczbami oraz nauką i przyrodą. Ten praktyczny podręcznik nie tylko zapewni dobrą zabawę, ale również nauczy Cię jak pracować i bawić się z Twoim dzieckiem. Zasady Montessori skupiają się na uczeniu dzieci podstawowych umiejętności życiowych oraz pomagają w lepszemu zrozumieniu przez nie otaczającego nas świata.
|
|
|
Marzena Machoś „ Od zabawy do mówienia”-poradnik dla rodziców i logopedów. Medycyna praktyczna
Chyba po raz pierwszy rodzice niemowląt i terapeuci otrzymują lekką w formie, zabawną i - co najważniejsze - rozwijającą kreatywność propozycję usprawniania umiejętności komunikacyjnych niemowlęcia. Autorka krok po kroku, w zgodzie z ontogenetycznym rozwojem języka, uczy rodziców wspierania rozwoju mowy dziecka i podpowiada im i terapeutom, jak łączyć rozwój ruchu, mowy i ciekawości dziecka:: co dalej?. Dzięki opanowaniu umiejętności wokalizacji dziecko otrzymuje po raz pierwszy w życiu możliwość wyrażenia samego siebie. Pozycja jest szczególnie cenna dla rodziców wszystkich dzieci, u których przyswajanie języka nie przebiega zgodnie z normą.
|
|
|
|
|
|
|
Więcej książek znajdziesz tutaj:
|
|
|