497642
|
|
Warsztaty dla rodziców
28 października bieżącego roku, odbyło się spotkanie rodziców dzieci uczęszczających do naszego przedszkola ze specjalistami: psychologiem mgr Bogusławą Stachowicz – Zowadą, logopedą mgr Agnieszką Madej, z nauczycielem gimnastyki korekcyjnej mgr Anną Turczynowicz - Suszycką oraz muzykoterapeutą mgr Martą Szczepaniak
Celem tego spotkania było przybliżenie specyfiki pracy każdego specjalisty. Po spotkaniu odbyły się warsztaty muzyczne, na których zaprezentowano kilka zabaw i tańców do muzyki. Wspólnie tańczyliśmy, także z apaszkami, graliśmy na instrumentach, które można skonstruować samemu A wszystko to po to, by móc bawić się z naszymi małymi pociechami w domu. Oto kilka zabaw: - Marsz Radeckiego
a) Taniec w parach jak przy polonezie: po kole, para za parą, pary rozchodzą się jedna na prawo, druga na lewo, przemiennie. Łączą się w czwórki, rozchodzą się tworząc tunel. b) Taniec z dziećmi na wózkach lub kocach: krokiem marszowym jedziemy z dzieckiem po kole, zmieniamy kierunek jazdy, obracamy się w prawo i lewo, ponownie maszerujemy po kole. - Rumuński taniec "Ciuliandra". Ustawiamy się jeden za drugim - tworząc węża, trzymamy się za ręce. Gdy słychać muzykę idziemy w jej rytmie, gdy słychać głos kobiety - kołyszemy się na boki.
- Zabawa paluszkowa pt.: "Pan kciuk" Do słów: "Puk puk, czy jest tam pan kciuk? A pan kciuk śpi!" przechodzimy stopniowo od szeptu po mowę donośną. Pukamy zgiętym palcem wskazującym prawej ręki w zaciśniętą w pięść lewa rękę. Na koniec mówimy: "A pan kciuk spał ale właśnie wstał" i wystawiamy kciuka w lewej ręce (wcześniej schowanego w pięści).
- Taniec z apaszkami do utworu: J. Brahmsa wg. metody Batii Strauss.
• Klęk i rysowanie figur • przekładanie apaszek z ręki do ręki • zamaszyste ruchy w prawo i w lewo nisko nad podłogą • rzut apaszek w górę. - Zabawa z instrumentem domowej roboty. Pizzicato z baletu Sylwia, czyli nimfa Diany Leo Delibes'a.
Rekwizyty: plastikowe kubki, gumka recepturka, bibuła. Gumkę nakładamy na kubek, bibułę pociętą w długie wstążki zaczepiamy na spodzie kubka. Dźwięk wydobywamy szarpiąc gumkę ruchem przeciwnym do denka kubka. a) w pierwszej części szarpiemy gumkę b) w drugiej wirują wstążki. Dzieciom pomagamy - trzymając ich palce i jednocześnie razem gramy - szarpiąc gumkę. - Wakacje nad wodą.
a) wersja trudniejsza: dzieci kolejno stykają swoje paluszki obu rąk. klaszczą trzy razy. powtarzają te czynności w coraz szybszym tempie. b) wersja łatwiejsza: dotykamy kolejno każdego palca dziecka najpierw w prawej ręce, trzy razy klaszczemy o jego rękę, podobnie w drugiej ręce. Oklepujemy rytmicznie całą rękę jedną i drugą, potem oklepujemy nogi. - "Puszysty kot Bingo".
a) Wersja trudniejsza: Dzieci stoją w kole. w środku stoi jedno dziecko - kot Bingo. Dzieci tańczą wokół niego. Na słowa: B, I, N, G, przybliżają się i oddalają od środka. Na ostatnią literkę O - łaskoczą kotka stojącego w środku. b) Wersja łatwiejsza: tańczymy z dzieckiem trzymając je za ręce. Na słowa B, I, N, G - zatrzymujemy się, ponosimy oraz opuszczamy ręce. Na literkę O - łaskoczemy dziecko. c) Wersja na siedząco: Klaszczemy w ręce, Na słowa: B, I, N, G, podnosimy i opuszczamy ręce. Na literkę O - łaskoczemy dziecko. - Relaksacja - J. S. Bach "Air". Siedzimy wygodnie i kołyszemy się z dzieckiem na boki, do przodu, do tyłu, po kole.
Cieszymy się, że taka forma spotkania przypadła Państwu do gustu. Następne spotkanie odbędzie się ... Będzie ono wzbogacone o zabawy logopedyczne. Już teraz gorąco na nie zapraszamy.
W imieniu wszystkich specjalistów Anna T.-Suszycka i Marta Szczepaniak
Wróć do spisu treści
|
|
|